508020-gallery1-72tcm
 

Není tomu tak dlouho, co média oznámila, že se na autosalonu ve Frankfurtu ukáže značka Borgward. Že jste o ní nikdy neslyšeli? Je to možný, ale nová není. Dříve byla zajímavá tim, že byla naprosto top, co se týče technologickýho pokroku. Její auta jako třeba P100, Hansa nebo Isabella neměly uplně špatný jméno. Ale i tuhle firmu postihnul bankrot, už od počátku to totiž vypadalo na pořádnej tunel.

Teď, po 54 letech, přichází vnuk zakladatele Carla Borgwarda s tím, že firmu Borgward znova prosadí. A že to vnuk Christian Borgward myslí vážně, o tom nikdo nepochybuje. Značku se rozhodnul postavit znova na nohy s pomocí čínských peněz.509065-original1-b0yu9

Takže tahle staronová automobilka představuje uplně první auto. Název BX7 nic moc neřekne, ale jedná se o 4,7 m dlouhý SUV, dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 179 kW. Kromě toho, všechny systémy v autě budou originální, jinak řečeno, žádný nebude koupený od jiné automobilky. Žádný nápisy Made in Wolfsburg.

A pozadu nezůstává ani interiér. Tomu bude vévodit obrovskej displej o úhlopříčce 12,3 palce, přes kterej půjde sledovat celý okolí vozu přes kamery. A cena? Pokud se vám na Borgward sbíhaj sliny, připravte si 700 000, to je cena za základní model, a je celkem přiměřená, nebo ne?

509069-original1-5inhb

Co myslíte, povede se mladýmu Borgwardovi udělat ze starý slavný značky novou slavnou značku? My jsme na pochybách… Se svejma plánama totiž míří dost vysoko a dalo by se říct, že jsou skoro až nereálný. Prodej chce zahájit v roce 2016, a v roce 2020 už by rád prodával 800 000 vozidel. Ale není se čemu divit. Dělá to za čínský peníze, a přesně na takovýhle výroky si Čínani potrpí.