
Největší pivní festival světa, který každoročně navštíví více než 6 milionů lidí, zahajuje naražení prvního sudu a zvolání „O’zapft is!“ (je naraženo), následovat by mělo několikadenní popíjení piva, užívání atrakcí a německé kultury. Existují však mnohem zajímavější věci, které o Oktoberfestu ještě nevíte.
Proč zrovna říjen?
I když větší část Oktoberfestu probíhá v září, stále si ponechává název podle měsíce října, je to především díky tradici, která sahá až do roku 1810, kdy byl poprvé pořádán jako svatební slavnost na počest bavorského korunního prince Ludvíka a jeho manželka Terezy Sasko-Hildburghausenské pro obyvatele království spolu s koňským dostihem. Akce měla úspěch a začala se konat pravidelně jako říjnová slavnost (Oktoberfest).
Zde však ještě nebylo podáváno žádné pivo. Nyní jde ryze o pivní slavnost, kde cena piva neklesne pod 10 eur za litrovou sklenici, to znamená, že od roku 1950 jeho cena narostla o 1081%.
Za šestnáct dní trvání festivalu se vypije kolem 8 milionů litrů piva, a to ne jen tak ledajakého, pro Oktoberfest se vyrábí speciální várka piva, která je dílem nejlepších mnichovských pivovarů a k této příležitosti je pivo asi o 1,3 % silnější. Možná i důsledkem toho je každoročně až 800 lidí diagnostikováno na otravu alkoholu.
Na Oktoberfestu nevydělávají pouze pivovary a atrakce, ale také tamní prostitutky, jejich počet totiž v období Oktoberfestu každoročně vzroste až na trojnásobek. Kromě piva, dobrého jídla a nejrůznějších atrakcí na vás čeká speciální kokain “Wienkoks“, který je vyroben přímo pro Oktoberfest, ale nebojte se, je legální, vyroben z cukru a mentolu.
Poslední zajímavou informací je i malý střípek z historie, prý samotný Albert Einstein pracoval pro Oktoberfest, zde si přivydělával na živobytí jako elektrikář v jednom zpivníchstanův roce 1896.
Takže co tato fakta, čísla, vykazují, co říkají: cosi o marketingu; ten marketing je dobře udělaný, ale je to jen marketing: zjednodušeně: V Německu se chlastá, Německo je Německo. A určitě další,čili Holanďané, Belgičané, dnes dozajista i Číňané jedou na fest, kde obrátí statistiky vzhůru nohama, když žerou jeden tuplák za druhým, chlastají, žerou, pak krkají, prdí, blijí, serou po kvasničácích jeden za druhým, ale to lze očekávat: Němci nedělají tyhle věci, aby se tohle nedělo, aby to nebylo očekáváno a ovšemže je dobrými, empatickými Němci o vše postaráno: na té nejvyšší, čili profesionální úrovni; Němci, jak jinak. Protože v rámci historicky daného, čili plánovaného obžerství a ožralství funguje osvěta, díky které se jde po festu přesto do práce, aby se nadále zvyšovalo HDP. Což znamená: nadále nelít, neblít, nesrat, protože se musí zase makat. Což chápou Němci, Holanďané, Belgičané atd. Ale ne Češi, proto je do nebes jasné, proč jsou největšími pivními ožraly právě oni (Češi), kteří budou velmi „profesionálně“ lít další týden a mnoho dalších týdnů(aby si jednak prodloužili fest s možností pracovního, ožraleckého volna), a pak se případně jakkoli léčili: chřipka, žaludeční nevolnost, migréna, deprese: Neschopenky pak tzv. létají vzduchem, ale ty pitomce nezajímá, že HDP klesá. Ale já jim přesto přeji mnoho dalších (po festivalových), dní trvajících radostí od večera do rána a mnoho dalších úřednických úliteb. Ale jakou výpovědní hodnotu má výše zmíněná statistika o německém pivním festu, když největšími pivními ožraly jsou Čěši (Fest sem, Fest tam). ? Milan