Ale já nic neslyším…

 

I tohle se přihodilo v naší praxi.

„…takže mi z toho rádia nabídli skvělou cenu, odvysílali mi spoustu spotů, ale na prodeje to nemělo žádný vliv,“ rozvádí svojí úvahu majitel firmy.

 

„Kdo vlastně rádio poslouchá?“ doplňujeme ho, „jsou to ženy v domácnosti, řidiči tiráků v autě a další podobní… ty všechny jste oslovil, ale naprosto zbytečně. Vlastně jste většinu peněz vyplýtval na někoho, kdo vás z hlediska obchodu vůbec nezajímá.“

 

Pokračujeme: „Teď si představte, že někdo z firmy, majitel nebo manažer, jede autem a slyší váš spot v rádiu.

Bude přemýšlet nad vaší nabídkou, když nemá po ruce žádné srovnání s nabídkou konkurence, netuší, jestli vaše produkty splňují ty parametry, které on potřebuje…?

A v kanceláři při práci rádio neposlouchá, má ho tam maximálně jako kulisu.“

 

To, jak oslovujete svoje potenciální zákazníky, je proces, který má svoje pravidla. Je to strategický proces, který by měl naplánovat odborník na marketing.

 

Protože opět platí: firma je odborníkem ve svém oboru. My jsme odborníci na marketing.

A ideální stav je ten, kdy se každý věnuje svojí odbornosti a to ostatní nechá na specialistech, kteří k tomu mají kvalifikaci.