Tohle nikam neposílejte!

 

Opět příběh z praxe.

„Rozesílání propagačních materiálů nefunguje,“ vrtí hlavou šéf obchodu, „rozeslali jsme je potenciálním obchodním partnerům a když jsme tak pak volali, nikdo si nevzpomněl, že by jim něco přišlo.“

Ale my víme, že to funguje…takže problém je jinde.

 

Žádáme o leták k nahlédnutí.

Obrovský slogan na titulní straně. Je to sytě barevné, odstavce pěkně rozdělené do bloků, ale…

 

„Víte, ten slogan je opravdu nápaditý, určitě lidi zaujme. Ale neříká nic o firmě, ani o jejím zboží. Takže si o vás nikdo nic nemohl zapamatovat.“

 

Pokračujeme: „A podívejte se na tu grafickou úpravu. Je to esteticky hezké, ale vůbec se to nehodí k vašemu oboru. A vaše zboží se v tom úplně ztratilo.“

Není divu, že materiál skončil v koši.

Lidé mu neuvěřili.

 

Občas i velké firmy se domnívají, že když člověka pobaví a když mu ukážou něco pěkného, daný jedinec ihned poběží koupit jejich produkty. Omyl.

 

Grafika i slogany jsou funkční věc, která má prodávat.

Je to další strategická marketingová disciplína, která patří do ruky odborníkům.

 

Stačí jednoduchý test: odešlete, zavoláte, nepamatují si vás – nefunkční propagační materiál. Odešlete, zavoláte, pamatují si vás – váš materiál byl udělaný profesionálně.