|
Tohle nikam neposílejte!
Opět příběh z praxe. „Rozesílání propagačních materiálů nefunguje,“ vrtí hlavou šéf obchodu, „rozeslali jsme je potenciálním obchodním partnerům a když jsme tak pak volali, nikdo si nevzpomněl, že by jim něco přišlo.“ Ale my víme, že to funguje…takže problém je jinde.
Žádáme o leták k nahlédnutí. Obrovský slogan na titulní straně. Je to sytě barevné, odstavce pěkně rozdělené do bloků, ale…
„Víte, ten slogan je opravdu nápaditý, určitě lidi zaujme. Ale neříká nic o firmě, ani o jejím zboží. Takže si o vás nikdo nic nemohl zapamatovat.“
Pokračujeme: „A podívejte se na tu grafickou úpravu. Je to esteticky hezké, ale vůbec se to nehodí k vašemu oboru. A vaše zboží se v tom úplně ztratilo.“ Není divu, že materiál skončil v koši. Lidé mu neuvěřili.
Občas i velké firmy se domnívají, že když člověka pobaví a když mu ukážou něco pěkného, daný jedinec ihned poběží koupit jejich produkty. Omyl.
Grafika i slogany jsou funkční věc, která má prodávat. Je to další strategická marketingová disciplína, která patří do ruky odborníkům.
Stačí jednoduchý test: odešlete, zavoláte, nepamatují si vás – nefunkční propagační materiál. Odešlete, zavoláte, pamatují si vás – váš materiál byl udělaný profesionálně. |