Co to vlastně říkáte?

 

Další příběh z praxe.

„Platím 50 000 ročně za to, aby mi zákazníci chodili na web. Oni tam chodí, ale prakticky nikdo se neozve,“ stěžuje si majitel firmy.

 

Prohlížíme si web. Je vcelku hezky a nápaditě udělaný. Ale nějak dlouho nám trvá, než pochopíme, v čem je jeho produkt tak dobrý. „Dobře,“ ptáme se, „a kdo je cílová skupina, jaké zákazníky chcete získat?“

 

A je to jasné. Je to produkt pro běžného člověka, ale ten běžný člověk nemá moc šancí pochopit, co je na produktu tak dobrého a výhodného.

 

Ano, konkurenční výhoda, o které jsme mluvili v předchozím příběhu, tam byla.

Ale řečená tak odborně a zdlouhavě, že pro normálního zákazníka byla nesrozumitelná a spíše v něm vzbuzovala opačný dojem – že konkurenční produkty jsou lepší.

 

To, co chcete říct potenciálnímu zákazníkovi, musí být řečeno jednoduše. Stručně. Výstižně. Jednoznačně.

 

Víme, že pro našeho klienta je to těžké.

On je odborníkem na svůj obor. Ne na marketing.

 

Schopnost správně argumentovat je další důležitá marketingová disciplína.

Není to věc „nápadu“, „uvažování“ nebo „povahy“.

Je to cílevědomá strategická práce pro odborníka.